torsdag 9 augusti 2007

Underfin

Jag har funderat lite över du anonyma norskas kommentarer. Hur ska man vara fin under när man är gravid? Och när man ammar?

Svaret är ju alltid annars att pigga upp sig med något litet från La Perla, Spoylt eller Agent Provocateur. Men nä, jag kommer inte att köpa en Agent Provocateur amnings-BH för 1500 spänn sedan stylistkollegan berättar att allt man bär som ammande snart blir urtvättat och stinker av sur mjölk.

För några veckor sedan upptäckte jag att det blir mer och mer obekvämt med byglar i behån. Lite sorgligt för någon vars första behå var en Wonderbra och som tycker att pushup är lika nödvändigt som solskydd.

Jag knatade iväg till Lindex, som faktiskt har förvånansvärt bra priser och service. Fast utbudet är lite klent. Eller så är det bara svårt att plötsligt vara en 85 D, när man levt som 75 B. Jag kom hem med några reafynd, ett par praktiska, någon riktigt läcker – lila, genomskinlig och med matchande trosor. HM hade också några acceptabla amningsbehår. Priset var toppen, passformen sådär och utseendet snyggt, men inte spännande: svart, spetsprydd bomull.

Det är sååå skönt med en bygellös behå, som inte kläms mellan bröst och mage när man sitter ner. Men det saknas lite lyft. Och varför finns det inte snygga hudfärgade amningsbehåar?! Vitt, svart och endast i undamtagsfall rosa är det jag lokaliserat.

Dessutom händer det saker söder om midjan och balansen – för att uttrycka det diskret – är betydligt mer lättrubbad än tidigare. Nätta nylonsaker, hur exklusiva de än må vara, varken känns eller ser så kul ut. Bomullsboyshorts är det absolut bästa. För den som ändå prompt vill bära Agent Provocateur rekommenderar jag deras klassiska bomullsbrief.


Jodå, min rumpa ser ut sådär. Eller såg. Eller nåt.

1 kommentar:

Anonym sa...

takk for dine betraktninger og tips! Investerte i en AP ammeBH - fin var den men den er rett og slett ikke 'solid' nok for en som til vanlig er DD/E og nå har gått enda mer i cup-size.. jeg tror kanskje at sportsBH er det beste alternativet den første perioden for meg. Ikke så fint, men tross alt er det finere utenpå klærne når man har den 'støtten man trenger' under klærne.. og en AP brief kan passe fin-fint til! Forresten var AP's gravid underbukse veldig fin og behagelig å ha på.

Som du skrev i et tidligere innlegg er accessories viktigere enn noensinne (i tillegg til noen skikkelig fine og inntilsittende wrap-kjoler). Fine sko og vesker gjør underverk for humøret.

Kommer til å savne gravid-bloggen din!