måndag 6 augusti 2007

Nä, helt tätt är det ju inte

Jag läcker fortfarande som ett såll. Fast mest är det tårkanalerna som det sprutar ur.

I fredags grät jag för att jag inte kände för att gå på fest. Och så blev jag ledsen för att mannen fick gå själv och grät lite mer. Och när han gått, grät jag för att jag var ensam hemma.

I lördags grät jag lite under Prideparaden för alla som förföljs för sin sexuella läggning. Och för sina politiska åsikter. Och för sina religiösa övertygelser. Och för alla som är ensamma. Och utsatta. Och små.

I söndags grät jag för att föderskornas helgon heter Anna. Det heter jag också. Och för att Jesus mormor också hette det (ja, det stod i boken jag läste). Och det är så fint. Och så grät jag lite mer.

Jag är knäpp.


6 kommentarer:

Anonym sa...

Oj då. Och då har du inte ens fött än...

Anonym sa...

:-) Här har du en till som grät på prideparaden.. men jag tänkte mest på all kärlek som finns. //Sara aka fiffiluran

Anonym sa...

ååå...tänk vad magiskt... snart har du världens finaste lilla unge att gråta över för att h'n är så fin & som ni gjort heeelt själva! Inte så länge kvar nu :o)

Stor Kram & slutspurts pepp/L-J

Hedda sa...

Sofia, ähum, dags att varna maken!

Sara, jag grät lite för kärlekens skull också.

L-J, visst är det coolt! Jag längtar verkligen efter att träffa lilla livet! Och jag kommer att gråta floder...;-)

Anonym sa...

...och nu gråter jag en skvätt för att du har världens häftigaste grej framför dig och jag känner inte ens dig. Fast man blir så glad för alla som får uppleva detta, ursäkta klyschan, mirakel.

BTW, jag snodde ditt bröllopsfotograftips, Anna H. Hon ska plåta oss väldigt snart.

Hedda sa...

Sofia, vad rart av dig! Nu blev jag helt rörd! Och vad roligt att ni valt Anna H. Hon är verkligen toppen!