torsdag 23 augusti 2007

Sublimerat supande

Jag har shoppat så mycket att jag maxat två kreditkort och sålt av så många aktier att jag antagligen orsakat Stockholmsbörsens nedgång på egen hand. Har jag gått från njutningsfull, men likväl måttfull, shoppare till ett fullt utvecklat fall av shopoholic utom all kontroll på några futtiga månader? Och i så fall - varför?

Väninnans teori är att jag nu när jag inte får ta en AW-drink är min idé av happy hour en liten shoppingtur efter jobbet. När jag shoppar är det i själva verket mitt undermedvetna som tar sig en liten champagne cocktail.



Det låter ju fullt logiskt. Och sunt.

Ähum.

5 kommentarer:

Anonym sa...

man vil jo gjerne gjøre det lille ekstra når man har stor mage. Og en massasje i ny og ne føles ekstra fortjent, ikke sant..? For ikke å snakke om hva alt baby-utstyret koster. Sukk. Har ikke termin før i desember men føler meg allerede høygravid. Det kommer til å bli dyrt i lengden..

Anonym sa...

Jamen, du har ju fått fin-fina grejer för pengarna!! Njut!

Karin (40+4 ... pust)

Anonym sa...

Jag är så ytlig att jag vill veta vad du köpt. Ge oss gobitarna, kom igen.

Blondie sa...

Åh, jag hade också gärna shoppat loss helt tokigt - låter jättekul!!! Dock gjorde jag en kalkyl kring tredje månade kring hur mycket jag kommer att gå back som mammaledig, fick vrålpanik och stoppade i princip all shopping för att plocka fram stora sparbössan. Får skylla på att projektledare i mig tog överhand och livsnjutaren fick stå tillbaka.

Frida sa...

Klart du ska shoppa!! Det hinner man inte sen när bebben har kommit!