tisdag 14 augusti 2007

Modemässig mage

Den här veckan springer Stockholms fashionistas benen av sig i sina högklackade Marc Jacobs och Chloés för att hinna med alla visningar. Jag gjorde ett tappert försök idag att både hänga med i tempo och modegrad, något som är lite svårt på grund av junior. Svart Rodebjerklänning, orange Hermèsskärp och svarta dansskor var snyggt och rätt representativt – fast alla andra var 198 centimeter i sina klackar och pinnsmala.

Efter visningarna smet jag förbi Natalie Schuterman och nöp åt mig en Nina Ricci-top som var nedsatt med mer än 3 500 kronor. För att trösta mig lite.

Eftersom jag kom hem, slet av mig kläderna och slängde mig i soffan med de svullna fötterna i högläge hann jag inte föreviga min outfit. Istället bjuder jag på några andra. Och jag ber om ursäkt för dålig skärpa och stökig bakgrund.

Skönheten och odjuret presenterar ett urval ur S/S 07:

070603

Klänning: H&M Mama
Väska: Paloma Picasso
Skor: Miu Miu

070604

Top: Topshop Maternity
Byxor: H&M Mama
Skor: Prada

070621

Kofta: Zara
Top: H&M
Sjal: American Apparel
Kjol: American Apparel
Väska: Coach (med Prada väskparfym)
Skor: Gamla flamencoskor

070731

Kofta: Dagmar
Klänning: Rodebjer
Väska: Prada
Skor: Miu Miu

070803

Top: Twist & Tango
Jeans: Lindex Mom
Skor: Nike

7 kommentarer:

Alison sa...

Stiligt! Inte minst den fina magen!

Anonym sa...

Nu skärper du dig, du är ju tjusigare o slankare än majoriteten man ser på stan. Sådetså.

Anonym sa...

Mmmm, kul med inspiration! Gillade speciellt din Dagmarkofta och din Rodebjerklänning. Me like!

Arbetar själv för att sluta jämföra min kropp med 17-åringars. Är dumt att vara så pass destruktiv mot sig själv, speciellt då man är höggravid...

Däremot så hägrar mina "temps des cerises" favoritjeans som för närvarande ligger nerpackade i källaren bland alla andra kläder som jag inte kan ha. Så när kommande vinter motarbetar min ambition med raska barnvagnspromenader kommer jag att ta fram dem som en påminnelse om hur jag en gång i tiden såg ut, och återigen SKA se ut ;-)

Anonym sa...

Du er nydelig - takk for at du la ut bildene til inspirasjon for oss andre. Spesielt det øverste bildet er kjempefint. Du har en flott gravid-kropp som du skal være glad for! Og kjempefine legger (perfekt skjørte-lengde). Blir fristet til å ta egne bilder av mine gravid-outfits. Er så stolt av magen min. Selv om folk tror jeg snart skal føde (er i uke 22) og spør om jeg skal ha tvillinger.

Anonym sa...

Snyggt Hedda! Ser fram emot en titt på Nini Rici toppen också...

Hedda sa...

Tack för snälla ord!

Fnettis, ah, the skinny jeans. Har ett par sådana som jag minsann ska klämma mig i innan vårsolen tittar fram.

Norskan, jag är i v 21 på den översta bilden. Nu får jag knappt på mig den känningen, suck.

Lindisen, Ricci-toppen är en snygg svart trikåtröja med söta detaljer - och en ursprungsprislapp som en Emmaljunga...;-) Bild kommer!

anna sa...

superfint! ska du inte bidra till Grossessan?