torsdag 16 augusti 2007

Fotknölar? Sooo last season

Jag har inte sett mina fotknölar på ett par veckor. De enda skorna jag bekvämt kan ha på mig är mina superurringade och annars för stora Marc Jacobs-ballerinor. Till och med sneakers stramar åt.

Ändå försöker jag med högläge, mycket vatten och raska (nåja) promenader. Till ingen nytta.

I Frankrike svullnade fötterna efter en vecka, höll i sig i två dagar (lagom till att vi skulle på stjärnkrog och fötterna såg ut som kassler i de annars sätt sexiga sandaletterna...) och försvann. Förmodligen för att jag intog horisontalläge betydligt fler timmar än jag gör nu, med heltidsjobb och fulltecknad fritid.

När jag fikade med bedårande väninnan igår, beklagade jag mig över att allt söder om knäna (ja, axlarna, om vi ska vara ärliga) svullnat på ett oroväckande sätt. Väninnan kikade ner på mina stackars fossingar och utbrast:
”Ooooooh! De ser ut som babyelefantfötter!”

Det sägs att det inte finns någon ursäkt att bära Crocs, men jag är så häääär nära att köpa ett par. Bara så att ni vet.


Snart har jag inget val...


PS Välkommen till världen lille L, som föddes i natt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kan man få crocs med 10 cm höga klackar??

Anonym sa...

gör det, gör det! Så att alla vi andra får en ursäkt när magen växer i samma takt som fötterna.

Dom ska tydligen finnas i ballerinamodell. Alltid nå´t...

Hedda sa...

Fnettis, jag vet inte ens om klack räknas som förmildrande omständighet...

Sofia, jag har kollat - ballerinan finns inte i Sverige (än). Den skulle jag faktiskt kunna tänka mig.

Anonym sa...

Jag är i samma sits här i v 40 av min graviditet. Endast Teva och Camper funkar på fötterna.
Ett (tråkigt) tips är ju att köpa stödstrumpor på apoteket som stramar åt. De ser ju nästan (haha) ut som vanliga nylonknästrumpor..... Men man är då hänvisad till långbyxor, eftersom kjol och nylonknästrumpor ser ut som.... ja du förstår själv!

Anonym sa...

Neeej! Inte de där f-bannade crocsen :) De är hemska. Men jag förstår att det är urjobbigt. Hoppas du hittar en annan lösning, allt hellre än crocsdöden...