fredag 3 augusti 2007

Fast jag flyter fortfarande

Händelsen utspelade sig i Frankrike den 21 juli. Men jag vill passa på att varna känsliga läsare. Det här är den nakna sanningen - i dubbel bemärkelse:

Imorse när jag och mannen satt och tittade i en karta över regionen för kunna guida väninna på besök, kände jag en droppe på höger lår. Jag tittade anklagande på mannen, som dock inte såg speciellt svettig ut.

”Du droppar svett på mig”, sa jag medan jag tittade på hans ansikte.

”Det kanske var lite från håret, jag blaskade precis kallt vatten i ansiktet”, svarade han.

Några sekunder senare kom en droppe till. Nu tittade både jag och mannen frågande upp i taket.

”Det läcker”, konstaterade jag, trots att det varit strålande sol den senaste månaden. Några rör i taket fanns det inte heller och vi bor ju högst upp.

Plötsligt landade en genomskinlig droppe till på vänster lår. Var sjutton kom det ifrån?

Jag tittade närmare på låret. På bästa CSI-vis beräknade jag droppens position och bana. Och insåg att ja, det är mitt bröst som är ursprunget. Något kommer ur mitt bröst. Colostrum, mer känt som råmjölk.

Både jag och mannen skrattade så vi grät.

”Du läcker lika mycket som regalskeppet Vasa”, frustade mannen mellan skrattanfallen.

1 kommentar:

Anonym sa...

*Skrattar* Jo, sprungit läck har även jag gjort. Blev lika förvånad som du första gången det hände...