måndag 3 september 2007

Min nya sängkamrat

Jag har fått en ny sängkamrat. Den är limegrön och böjd. Innan ni börjar tänka snuskiga tankar vill jag tillägga att det är en stor amningskudde som innan barnets ankomst kan användas av gravida för att avlasta diverse kroppsdelar.

Tack vare Form Fix (och snälla syster som lånade ut den) sover jag otroligt mycket bättre och mannen likaså. Han är mycket nöjd med att få dryga 3/4 av sängen, medan jag glatt famnar om min frottéklädda kompis på en liten tanig sängsnutt.



Enda problemet är att jag ligger så stilla på sidan att jag vaknar med otrolig öronvärk. Hela ytterörat är rött och gör ont och om det inte slutar är jag rädd för att jag kommer att ha blomkålsöron à la brottare innan babyn är ute.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har lånat en amningskudde av en kompis, men inte tänkt på att den är go att sova med såhär i slutet. Tack för tipset!

Anonym sa...

Tack för det underbara tipset. Jag väntar nr 2 och längtar inte efter den sista månaden, dessutom har jag redan problem med foglossing (började i v 11!). Jag ska genast beställa en turkos kudde, perfekt sen när bebisen kommit ut också!

Hedda sa...

Hoppas att det funkar lika bra för er som för mig! Mycket bättre än en kudde.

När man sedan är färdigammad kan man köpa till ett nytt fodral och vips är korven en liten puff!