onsdag 19 september 2007

Bullpappa

Det är inte lätt att vara blivande pappa. Även om jag måste säga att jag har varit en exemplarisk gravid hustru finns det tillfällen då jag inte varit världens lättaste att leva med. Mannen har verkligen ställt upp, även om det inneburit mindre tid på Facebook på kvällarna…

I söndags bakade han, för att jag hade kolhydratcarvings. Ugnsvarma kardemummabullar, mums!

Sent igår kväll gick han självmant upp och masserade mina fötter när de var svullna och trötta.

Och idag när jag plötsligt bara var tvungen att gråta för att jag var så trött på att vara gravid. Först stod han lite handfallen, men kramade sedan om mig och klappade på den guppande magen.

Jag vet inte om jag vågar nämna humöret kan bli ännu värre efter barnet är fött. Jag tänkte gradvis öka gnällandet, för att liksom vänja honom.

Och helt ärligt är det rätt skönt att få vara en bitch ibland.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg synes ikke du høres ut som en bitch i det hele tatt. Vær litt overbærende med deg selv, det er slitsomt å dyrke frem et nytt menneske inne i sin egen kropp! Det er en stor prestasjon og tar mye krefter. Mange blir jo også sykemeldt i større eller mindre grad fordi de blir så slitne.

Så deilig at mannen din er snill med deg - det skulle da bare mangle. Er også velsignet med en fantastisk mann. Jeg blir bare mer forelsket når jeg opplever hvordan han tar vare på vår lille familie. Og vet at jeg har valgt den beste mannen som finnes!

Hedda sa...

Tack, söta du! Ja, det är nog trötthet och lite nervositet som tar ut sin rätt. Och vad härligt att du också har en underbar man! Visserligen är det ju en av anledningarna till att man valde honom i första hand (att han är snäll och omtänksam) men att han är det även när man är som värst - det är lycka, det!


Klem!

Blondie sa...

Din man verkar vara världens gulligaste och han verkar ha förståelse för att ditt humör inte är på topp. Du bär ju trots allt hans ofödda barn inom dig så lite får han väl stå ut med. Glöm bara inte att berätta för honom att du uppskattar honom ibland ;-)

Anonym sa...

Strör lite stjärnglans på M som tar hand om dig så fint. Hälsa honom att jag sätter på ugnen här och tar fram kardemummaburken, i fall han får ett infall att besöka gamla stan oxå...