onsdag 5 september 2007

Mera magmode

Min initiala shoppinghets fyllde i början av sommaren garderoben, men i samma takt som magen växt har temperaturen sjunkit. Nu är det inte många plagg jag både kommer i och slipper frysa i. Jag lovad mig själv att inte köpa fler mammakläder med bara sex veckor till nedsläpp, men så kom jag på att jag lovade mig själv att klä mig snyggt alla nio månaderna också.
Så det blev en snabb sväng på stan igår. Bilder kommer nästa vecka. I väntan på det kommer några exempel på vad jag haft på mig de senaste veckorna.

070814 v 32

Top: Lindex Mom
Halsband: Chanel
Byxor: H&M Mama
Skor: Nilsons


070815 v 32

Top: Nina Ricci
Kjol: H&M
Skor: Marc Jacobs


070817 v 32

Kofta: Dagmar
Top: H&M + Bella Band
Kjol: American Apparel
Skor: Marc by Marc Jacobs


070829 v 34

Kofta: Dagmar (babykamelhår!)
Klänning: Rodebjer
Strumpbyxor: H&M Mama
Skor: Nilsons

7 kommentarer:

Anonym sa...

jättefina bilder! imponerad... hur hanterar du modellkarriären med familj? blir det inte hektiskt

Anonym sa...

glömde en smiley : ;) haha. btw älskar din mage, ser så mysigt ut

Hedda sa...

Haha, det blir inte lika mycket champagne, resor och sena nätter längre...;-)

Tack, magen ser oproportionerligt liten ut, i verkligheten är den enorm! Men den är faktiskt rätt mysig.

MiaMaria sa...

hej där!
Tjusigt! Men var försiktig med dina fin-tröjor bara. Tröjor och toppar har en tendens att inte se riktigt likadana ut efter att ha blvit använda med fina tjocka magen!

Anonym sa...

Finfin - den øverste toppen tror jeg at jeg må investere i selv. selv blir jeg gladere og gladere i min voksende mage - synes den har en nydelig form! Har aldri vært så glad i magen min før. Men ser at jeg nok bør legge mine vanlige wrap-kjoler til side nå, med mindre de skal strekkes helt ut av form.. :-( På den andre siden vil jeg nok ha et ønske om en nokså ny garderobe etter fødselen. Sånn sett passer det jo fint om mye av det gamle ikke lenger er brukbart.. hehe..

Frida sa...

wow, vilken mama-snygging! alla män borde vilja flörta med dig!

Hedda sa...

miamaria, tack för tipset! Jag räknar inte med att kunna/vilja ha så många plagg från mamma- och amningstiden när (om) jag är fit for fight igen.

Norska Frida, vad underbart att du gillar din mage! Och helt rätt tänkt om att en ny garderob behövs efteråt...

Frida, tack, söta du!