onsdag 26 september 2007

My name is Bebis. Jättebebis.

Knodden knölar runt konstant och småsparkar i magen, vilket gör det lite svårt att koncentrera sig. Kan den ha ADHD redan nu? Myror i brallan? Eller har ungen bara ärvt sin fars rastlöshet?

Igår höll den på i 12 timmar i sträck, inklusive under hela vattengympapasset. De andra muminmammorna hade roligt åt att jag flöt som en flodhäst under avslappningen, medan magen guppade i sin egen takt.

Hos barnmorskan förra veckan såg bra mina värden ut och magmåttet har stretat över maxkurvan. Hon trodde att det var en rätt rejäl bebis därinne – upp emot fyra kilo vid födsel gissade hon.

Väl utanför sa mannen stolt: ”Fyra kilo, den blir en stor bebis det. Det är fyra paket mjölk. Tänk att bära runt på fyra mjölkpaket hela tiden.”
Lite matt påpekade jag att jag burit omkring på betydligt fler mjölkpaket än så de senaste månaderna. Jag bär på så många mjölkpaket att jag skulle kunna förse en hel mellanstadieklass med mejeriprodukter i en vecka.

4 kommentarer:

Bendel sa...

Fniss - jag räknar också om bebisen i magens vikt och de övriga gravkilona i antal mjölkpaket.

Anonym sa...

Jeg forstår godt at mannen din er stolt! Som har en nydelig kone med en stor og livlig baby i magen. Jeg tror dere får en gutt. Selv om jeg var fire kg når jeg ble født. Det blir sikkert fint å ha en stor og aktiv baby - verre med sånne små rosiner som bare skriker og ikke vil ha mat.

Sønnen min er bare litt over et kilo nå, men jeg må si at jeg begynner å synes det er veldig tungt. 10-15 kg tillegg på overkroppen merkes. Hadde jeg ikke trent hadde jeg neppe klart å gå opp en eneste trapp..!!! Heldigvis forsvinner kiloene etterpå når jeg blir en fulltids melkemaskin.

Anonym sa...

Här kånkar vi 17 smörpaket dagligen...

Anonym sa...

Låt oss hoppas att det inte hinner bli en JÄTTEbebis innan den tittar ut;-)
http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_17165879.asp