onsdag 12 september 2007

Det går ju att spotta, men...

Eftersom jag även skriver om mat och dryck blir jag ofta inbjuden till en massa trevliga vin- och spritprovningar. Jag är alltid nyfiken på vilken smak julens snaps kommer att få, hur årets beaujolaisskörd blev och vilka drinkar vi kommer att njuta av till sommaren. Men just nu är det inte så kul att gå på dessa tillställningar, även om jag spottar eller tar med mig mannen som min personliga provare.

Igår ringde hurtig PR-människa och bjöd in mig på cognacsprovning.
PR-personer måste enligt lag vara utrustade med obotligt gott humör och en förmåga att alltid se det positiva i varje situation. De är så energiska och lösningsfokuserade att det är ett under att de inte alla rekryterats av diverse internationella institutioner för att få slut på krig, världssvält och vinterkräksjuka. Eller så har de fullt upp med att jobba för andra sidan.

”Det låter jättetrevligt, men jag är höggravid och skulle nog inte få så mycket utbyte av provningen”, svarade jag.
PR-tjejen tänkte till fort och kontrade:
”Det serveras jättegod lunch till.”

Hade hon frestat med dessertbuffé också hade jag sagt ja med en gång.


Choklad är gott, även utan cognac

4 kommentarer:

Blondie sa...

Jag säger bara en sak!
4 veckor kvar!

Anonym sa...

huff ja. jeg som bare er i uke 26 har maaange uker, til og med måneder, igjen av alkoforbud. Noe av det første jeg skal gjøre når jeg kommer hjem fra sykehuset er å drikke en flaske champagne. Dvs, etter to glass ligger jeg vel under bordet. glad og lykkelig!

Hedda sa...

Åååh, jag ska skaka ut knodden om den inte vill komma ut självmant om fem veckor! Den 14 oktober tänkte jag njuta av lite bubbel, oavsett om den kommit ut eller inte.

Men hemska tanke - tänk om man inte tycker att vin smakar lika gott längre?

Anonym sa...

dersom jeg ikke synes at champagne er godt lengre skal jeg legge meg inn på mental sykehus... ;-)

Hvor stor kan magen bli, egentlig? Traff en venninne som er i 8 måned som har gått opp 5 kg. Haha. Du kunne knapt se at hun var gravid. Og her kommer jeg, alle tror jeg er i 9 mnd og jeg har 3 mnd igjen. Kunne TRENGT en stor drink. Men holder meg til gulerotjuice foreløpig..