torsdag 27 september 2007

Spellista för en spädis

Nu är det hög tid att packa BB-väskan och sätta ihop en bra playlist på podden.
Musik är otroligt viktigt för oss och vi är musikaliska allätare, något vi hoppas att knodden också ska bli. Men just till förlossningen är det några låtar som passar extra bra:

It’s the end of the world as we know it (and I feel fine) – REM

Push it – Salt n Pepa

Det löser sig – Timbuktu

Ring of fire – Johnny Cash

A little less conversation (a little more action) – Elvis

Hey boy, hey girl – Chemical Brothers

I’m coming out – Diana Ross

Upside down – Jack Johnson

Någon nämnde The final countdown med Europe som lämplig låt att slutligen klämma ut ungen till, men jag hatar den så innerligt att jag aldrig skulle besudla min babys öron med den.

Mannen har fått på sitt ansvar att sätta ihop listan – som givetvis ska inkludera ovanstående låtar. Han såg lite orolig ut och sa att han var rädd att jag skulle bli arg på honom om han la till fel låtar.

Jag sa att hur underbar han än må vara är det mycket stor sannolikhet att jag kommer att bli arg på honom under förlossningen ändå.



Elivs - mannen med föredömlig bäckenföring

5 kommentarer:

anna sa...

låter som ett skitbra förlossnings-soundtrack! lycka till!

Anonym sa...

Glöm inte: Hey Ya - Outcast

"Don't try to fight the feelin'
Because the thought alone is killing me right nooowww...
Uh, thank god for mom and dad
For sticking two together
'Cause we don't know hooowww...
UH!

Heeeyyy... Yaaaaaaa..
Heeyy Yaaaaaaaa..

shake it... shake it lika a polaroid picture"

Tja, varför inte. Kan nog få en att pressa på lite extra. ;-)

Stort lycka till!!

kram
Em

Anonym sa...

Jag vet ett brudpar som spelade final countdown i orgelversion när de gick in i kyrkan... :-)

Karin sa...

Antar att in favvo "too drunk to fuck" redan är överspelad....

Hedda sa...

Fru a, tack!

Em, hur jag än skakar vill den inte komma ut. Men det är en bra låt som absolut platsar!

Karin, nu är det snarare en liknande låt signerad Svullo som är aktuell...