torsdag 6 september 2007

Magtricket

Att ha gravidmage är lite som att ha med sig en hundvalp överallt. Alla vill klappa, kommentera och fråga. Man syns och alla lägger märke till en. Däremot är den, till skillnad från hundvalp, en rätt värdelös raggningsaccessoar.

Nä, jag letar inte efter en ny man, jag är mycket nöjd med min egen, men en uppskattande blick då och då skulle inte skada. Sällan känner man sig så… så osynlig som när man är gravid. Så asexuell. Inte så att jag förvandlats från Horan till Madonnan direkt, men nästan. Möter jag en mans blick, glider den nästan ofelbart ner över magen och viker sedan bort. För en gångs skulle jag bli glad om den stannade i brösthöjd.

Män borde helt enkelt uppmuntras att barmhärtighetsflirta lite med gravida. I Frankrike och Italien flirtar männen med allt, inklusive kvinnor på smällen, och det en underbar känsla att få känna sig så uppskattad även i det välsignade tillståndet.

Här är de enda som flirtar med mig är spärrvakterna (de ser ju bara huvud och axlar – och kanske lite dekolletage) och servitörer, som flirtar med allt om det innebär dricks. Och baristorna på Sosta på Jakobsbergsgatan, men det beror på en kombination av de två ovanstående (hög disk och dricks). Samt att de är italienare.


Raggningshjälp

4 kommentarer:

Bendel sa...

Är också gravid, beräknad landning i slutet av november. Håller med, absolut mera flirt, men har samtidigt de senaste dagarna fått flera sexuellt anspelade kommentarer från män. Uppenbarligen har jag fått dem att tänka på hur magen kom till, borde inte vara så konstigt, men det har förvånat mig eftersom jag trodde att man sågs som "helig" i detta tillstånd.

Blondie sa...

Jo, även jag skriver under på din betraktelse.

Men däremot pappan till ens boll är helt plötsligt ett extra hett villebård bland den kvinnliga delen av befolkningen. Jag tycker att detta är lite orättvist!!!

Det påstås att graviditet är höjden av kvinnlighet - men slutar man att vara "kvinna" då man väntar barn?

Anonym sa...

Når jeg hadde en fin spice-girl mage (ca uke 20-21) fikk jeg mer mannlig oppmerksomhet enn vanlig. Da kunne jeg fremdeles kle meg ganske sexy i mine egne klær, og gjorde en eksra innsats for å se bra ut. Nå er jeg over i 'tung-gravid' stadiet med en svææær mage, og får nesten ingen oppmerksomhet utover at menn som allerede er fedre smiler og synes jeg ser fantastisk (mamma-aktig) ut. Men det var noen hyggelige uker før det!

Nå ønsker jeg meg litt mer oppmerksomhet.. feks på tuben om morgenen etter trening, når INGEN reiser seg opp for meg. Jeg må alltid stå hele reisen. Det er dårlig!! Ingen gentlemen reiser tydeligvis med tuben i dette landet..

Hedda sa...

bendel, intressant!

blondie, visst är det orättvist! Och inte kommer männens attraktionskraft att minska heller när de kommer med knoddarna i vagn eller - ännu värre - bärsjal!

frida, ingen reser sig i USA (för det är väl där du är nu?)??. Märkligt! Här i Stockholm har det hänt en gång att en person (tjej) rest sig i rusningstrafik.

Och jag känner igen mig i magstorleksbeskrivningen! När den var lite mindre var det mer attraktivt, nu är magen mest tung och stor... Kanske för att jag inte känner mig så läcker just nu heller.