söndag 9 september 2007

Drömförlossning

Fick följande mail av väninnan igår:
”Hej! Ville bara säga att jag drömde i natt att er bebis föddes kl 03:46 den 7 oktober. Den hade stora fötter och var lik din man. Skulle det nu råka bli så har vi det här mailet som bevis för att jag är synsk:)”

Och då tyckte uppenbarligen mitt undermedvetna att det var dags att jag hade en egen dröm om förlossningen – ja, nästan den första om graviditeten överhuvudtaget. Min enda andra dröm jag kommer ihåg var för flera månaders sedan och då födde jag en kattunge. För när alla andra gravida drömmer mardrömmar om skräckförlossningar, drömmer jag att det är rea på Chanel.
Tja, vad ska man säga?


En klassisk Chaneltweed för en tusenlapp?
Jag måste drömma!


Inatt drömde jag att jag fick tvillingar - en kille och en tjej. Jag var mycket nöjd över att få två, även om jag var lite överraskad över att de kom fem veckor för tidigt. Mamma var med, men inte mannen, som ju är i London, även i verkligheten. Visserligen saknade jag honom, men kom så där drömlogiskt på att hans frånvaro innebar att jag då kunde döpa bebisarna själv.

Nä, jag tänker inte tala om vad de fick heta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha du är för rolig. Vilket sammantäffande att även jag, för första gången, drömde att jag fick en underbar liten dotter.

Tvillingar? Är det alla kommentarer om din mage som satt sig i ditt undermedvetna?

Hedda sa...

Åh, då får vi hoppas att det är en sanndröm för din del!
Haha, det kan mycket väl vara alla tvillingkommentarer som fastnat - det har jag inte tänkt på!