måndag 17 september 2007

Nybörjarpäron

I lördags var jag och mannen och förevigade magen hos fotografväninnan. Det blir nog några jättefina, svartvita bilder! Tyvärr dröjer det minst ett par veckor innan vi får dem eftersom fotografen drar till New York i veckan. Jag är bara glad att vi hann få ihop en plåtning innan lillknodden tittar ut.

När jag stod och tittade på skärmen fattade jag liksom inte att det var MIN mage! Det ser ut som om någon photoshoppat på en stor medicinboll på mig.

Hursomhelst, efteråt firade vid med champagne (fotograf och man) och apelsinjuice (guess who) på Pontus! samt en liten shoppingtur till H&M, där vi införskaffade lite stl 50-kläder och hjälmmössor. Vi är sådana amatörföräldrar att vi var tvungna att ringa min syster för att fråga vad i hela friden ungen behöver den första tiden. Ja, bodies upptill - men nedtill då?

Jag säger som väninnan sa om sin lille J innan han föddes: stackars lille knodd som kommer hem till ett par gröngölingar som oss.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Flott idé å ta bilder! Det blir en spennende tid fremover.. for min del er det lenger å vente, håper at de neste 3 mnd går fort...!

Frida sa...

Åh, så kul med fina magbilder!

Vi var/är också nybörjar päron, men det löser sig allt eftersom!

Anonym sa...

Äsch, han/hon är ju nybörjarbebis och har inget att jämföra med. ;-)

Anonym sa...

Insiktsfulla föräldrar som kan konsten att dricka champagne och apelsinjuice kan aldrig bli fel.
Heja er och lycka till!

Anna sa...

hey om bebben är en 4-kilos så kan ni skippa 50 bodysarna helt ;). Mina kids har inte kunnat ha dem mer än typ en vecka - max.