söndag 30 september 2007

Var hälsad sköna morgonstund…

På BB-packlistan står det bland annat ”sköna kläder åt mig, mannen och bebisen”.
Jag tänker packa ner min vita fluffiga Chanelmorgonrock åt mig själv.
Och så måste jag ut och handla morgonrock åt mannen också. En barnmorska berättade nämligen att det var ett morgonnöje bland personalen på BB Stockholm att dricka kaffe i korridoren och beundra de mer eller mindre nakna männen som rufsiga i håret stapplade ut från rummen i jakt på frukost…


Heltäckande och fin

9 kommentarer:

Anonym sa...

haha, se till att hitta en snygg en till honom då. Vet han förresten själv om detta nöje bland barnmoskorna? annars kan det ju vara snällt att informera honom...

Alison sa...

Och glöm inte:

- dina lyxigaste produkter till duschen (som kommer att vara den bästa duschen du någonsin tagit)
- ditt dyraste doftljus
- flera uppsättningar kläder till bebisen - de går åt fort ...

Aaaah du ska får bebis snaaaart!

Anonym sa...

Tips: Oparfymerad duschtvål så bebis känner DIN lukt och inte nån syntetisk. Jag gluttar fortfarande längtansfullt på mina duschkrämer 4 månader senare...

Ett annat tips är en salva till brösten, Purelan eller mandelolja är bra! Och en amningsbh såklart! Och kanske en.. sittring.. Sorry, vill inte skrämmas.

Hedda sa...

Petra, jäpp. Först trodde han att jag försökte pimpa ut honom till de lystna barnmorskorna, nu förstår han att jag vill skyla honom lite.

Alison, jag har lagt fram ett lyxigt dusch- och bodylotionset och ska packa ner superduperdyra doftljuset också!

Lena, hmm, kanske ska tänka om och hitta något mer diskret. Och jag har prover på Purelansalva, ska testa det. Sittringen har jag faktiskt tänkt på - huuuva!

Anonym sa...

Och en rulle toapapper från Lambi. Sjukhusens river så i ett övrigt redan rätt "använt" underrede...

Anonym sa...

Kamera ... minneskort med gott om plats och laddare till kameran (eller film och batterier om ni kör old school).

MiaMaria sa...

lessen att behöva sabba era romantiska vackra planer, men doftljuset måste ni nog lämna hemma med hänsyn till allergiker på sjukhuset. Man får ju inte ha blommor heller nuförtiden av samma anledning. Man känner sig inte alldeles urläcker på BB i kasslertrosor och JETEstora bindor, svettig på flera olika lager av plastlakan. Så det är ju i det här sammanhanget du ska fundera på om du verkligen vill ta till den finaste morgonrocken, eller kanske bara den nästbästa... :-)
Om du har långt hår så är det skönt med flätor, för om man har håret i tofs eller slarvig tofsknut i nacken så blir det lätt en enda dread-lock av hela kalufsen...
Dessutom, packa shorts åt mannen att ha på sig under förlossnignen; de höjer värmen i rummet för att det ska vara varmt och skönt åt den nyfödde.
Lycka till!!
/MiaMaria

Alison sa...

Tråkigt med doftljusförbud men inte så mycket att göra.

Och visst ska man egentligen låta bebisen känna ens egen doft. Men jag duschade med Laura Mercier Crème Brûlée och Fille verkade tycka om mig ändå. Eller kanske just därför.

Anonym sa...

fantastisk! Ante ikke at det fantes chanel badekåper en gang.

Det er veldig lurt å ta med saker&ting som gjør sykehusoppholdet litt mer glamorøst enn det ellers ville ha blitt.. og er det noen gang du har fortjent å kose deg, må det vel være da!! Selv har jeg 11 uker igjen (stønn..) og har ikke tenkt så langt, annet enn at vår beste vintage champagne skal ligge klar til når vi er tilbake fra sykehuset. Og at jeg skal unne meg fantastisk sjokolade i tillegg. Som skal innhandles på laduree i paris neste måned :-)