tisdag 16 oktober 2007

You bet

Tjohoo, vadslagning!

Vi har en liten vadslagningslista här hemma: om jag inte minns fel är insatsen en sockerkaka. Varför? Ingen aning. Jag har lagt till era gissningar också. Sockerkakan kan vara virtuell, den är nog nyttigast så (mitt liv snurrar runt snabba kolhydrater just nu).



Uppdaterad 17/10:

15 Syster (sorry, det blev varken på min namnsdag eller din födelsedag)
18 Mannen (älskling, du hinner med din presentation imorgon förmiddag- som det ser ut nu)
19 Mansixxa, Gonza
20 Hedda (för att jag inte har något bättre för mig på lördag), Em, Eva, Alison
21 Moffa (mest för att han vill kunna följa finalen i Rugby-VM i London i lugn och ro), L-J, Karin L
22 U (för att hon ska hinna hem från Tokyo)
24 Blondie (så att vi hamnar där samtidigt)
25 Karin
26 Sofia (pluspoäng för vikt och längd också)

Och nu lite inside info som kanske får er att justera era datum:
Var hos barnmorskan idag och hon konstaterade att magen fortsätter att växa, att knodden är stooor, att huvudet är högt och rörligt och att alla våra värden är bra.

Barnmorskan gjorde en hinnsvepning (låter som något som förekommer i Six feet under, men innebär att man rent fysiskt känner på livmoderhalsen, - munnen och allt annat man kommer åt) och konstaterade att jag var öppen 2 cm. Hon pillade lite på knoddens huvud också, med resultat att den drog sig tillbaka, ännu högre upp.

Nu kommer den aldrig att vilja komma ut.

9 kommentarer:

Karin sa...

Då satsar jag på 25:e, eftersom allt verkar hända just den dagen. Jag har tre saker inbokade redan, så det är nog en bra dag för lite action. För din skull hoppas jag att jag har fel!

Anonym sa...

Jag håller på att du får ordentliga värkar på lördag eftermiddag och att bäbi-personen tittar ut efter kl 24.00 dvs, på Söndag den 21.

Dansa, sippa på skumpa & ha sex sägs ju sätta i gång det hela.

//L-J

Anonym sa...

Rackarns att bebisen drog upp huvet! Vilken envis parvel. Jag har faktiskt god erfarenhet av hinnsvepning då vi gjorde det senast på BBS och lille E kom ut senare samma dygn.

Här ett annat igångsättningstips:
Det sägs att hallonbladste kan sätta igång förlossningen då det innehåller oxytocin. Så det är bara att länsa närmsta hallonbuske på bladen och koka te :-)

/Karin L
PS Flickan tror jag tittar ut på.... söndag.

Anonym sa...

Jag satsar på att knodde gör en grandios entre den 24 oktober kl 02.00. Så kan vi ta en gemensam fika på förmiddagen på DS. ;-)

Anonym sa...

Bah! En ouppfostrad parvel! hinnsvepning ska ju locka ut knodden, inte skrämma in den. Nåväl, du kan ju alltid glädja dig åt att h*n trivs hos dig:-)
Jag tippar på lördag, en ... kille och minst 4,2 kg (sorry;-)

Alison sa...

Tror också på lördag. Och att det blir 3,9 kg + en j™vla massa vatten.

Anonym sa...

Det närmar sig! Jag tror också fredag!!! Då har den kanske varit på bokreleasefest och fått höra hur fantastiskt fabulous kul det kan vara härute.

Mille baci!!!

Hedda sa...

Spännande! Tack för bra gissningar och tips. Men det verkar vara en envis parvel.

Det är lite skönt att ingen tror att jag ska behöva vänta på att bli igångsatt den 28. Eller så är det ingen som vågar säga det till en labil höggravid kvinna...

Anonym sa...

Jag hade igångsättningstid ganska exakt 2 veckor efter beräknat datum men han kom ut av sig själv (eller förresten inte, det blev kejsarsnitt till slut). Man kan säga att hans ambition var att komma ut själv men han var då inte mkt för att hjälpa till då han studsade upp hela tiden (låter det bekant?). Hoppas att allt går bra, oavsett igångsättning eller vad det nu blir.