torsdag 11 oktober 2007

På östfronten intet nytt

Nää. Nada. Niente. Noll.

Tre dagar till beräknad födsel och knodden visar inga tecken på att vilja ut.

Söta blivande mormor skickade biokort, så att jag kan sysselsätta mig på dagtid.
Fast jag jobbar in i det sista.

Dels för att det är kul, dels för att jag behöver pengarna (med tanke på lattepriserna här i stan) och dels för att jag då har en ursäkt att inte rensa upp bland alla udda små plastbyttor i skafferiet som rasar ut varje gång man öppnar dörren.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Segt med väntan... Hoppas att ni snart har en liten bebis i famnen. :-)

Vore kul att höra vad det är du jobbar med. Någon form av frilans förstod jag det som? Journalist?


/Em

Anonym sa...

Haha, kunde inte låta bli att leta upp en av mina sista inlägg på min pre-födselblogg.

"Nu då? Nähä.Nu då? Nähä. Nu då? Nähä. Nu då? Nähä. Nu då? Nähä.

Det blir ingen bebis, jag är hemskt ledsen. Den verkar vilja stanna kvar där inne för gott. Den bara luras hela tiden. Man letar desperat efter minsta lilla tecken. Sipprar det inte liiiiiite vatten ändå? Gjorde det inte lite ovanligt ont i ryggen/magen nu? Men icke. Allt är som det brukar.

Just i dessa väntans dagar tackar jag högre makter för:

- Sudoku
- Tv
- Internet
- Tidningar/pocketböcker
- Badkar

Tja, annars är det inte så mycket mer att tillägga faktiskt. Mitt liv är inte roligare än så här just nu.
Jo, förresten, jag brukar gå till brevlådan ibland."

Med andra ord, jag känner igen mig...Lycka till säger jag igen!

Anonym sa...

Åååååh vad fantastiskt roligt. Jag läste din gamla blogg bridexena och såg länk hit! Det var ju tänkt att vi skulle hörts för ett och ett halvt år sen, jag skäms när jag tänker på att det rann ut i sanden. Sist du ringde mig låg jag på BB och födde min lilla son, Samuel. Hörde ditt meddelande på mobilen när jag kom hem dan efter. Antar att allt efter det gått sååå fort, jag hann bara blinka. Och nu får jag läsa att du väntar på din lilla bäbis!! Varmt grattis och lycka till Hedvig! Massor med Kramar från Marina

Hedda sa...

Em, jäpp, jag är journalist och om du är det minsta intresserad av skönhet är sannolikheten stor att du läst något jag skrivit.

Sofia, hahaha, vad underbart med ditt inlägg!

Ååh, Marina! Vad glad jag blev att höra från dig! Har minsann tänkt på dig!!!! Kan du inte maila mig på heddasnabelashortcut.nu? Jag blev av med alla mobilnummer och har tänkt på dig!