fredag 5 oktober 2007

Den stora gökungen

Igår morse var jag hos barnmorskan. Mannen var i Bryssel över dagen – numera blir det inga övernattningar... Barnmorskan kände på magen och uppskattade knodden till 4 kilo redan nu. ”Kan du inte komma ut nu?” frågade hon magen. ”Du ligger ju bara där och tjockar på dig.” Jag instämmer till fullo. Inte heller har den vett att sjunka ner heller, utan huvudet är fortfarande högt och rörligt. Suck.

Jag är en för bra värdinna, det är bara att inse. Jag får helt enkelt strypa tillgången av godsaker som kanelbullar, arraksbollar, plommonsaft och behagliga eftermiddagar i soffan. Kanske kommer den lille ockupanten ut om jag bara lever på kruskakli, kallt vatten och så raska promenader jag mäktar med?

Jag ska bara äta upp de ljuvliga belgiska våfflorna mannen kom hem med. Sedan ska du få se på svältkur, lille snyltare där.

Inga kommentarer: