fredag 12 oktober 2007

Filofaxfilur

Jaha, först slempropp, sedan... inget. Inte en förvärk under natten, inget annat som händer i magen förutom att bebisen gör förvirrade utbrytningsförsök lite norr om naveln.

Vi får se när knodden kommer ut. Den 15 skulle passa bra - då har jag en rad släktingar som är födda. Och den 16 är min systers födelsedag. Hon skulle bli mycket glad över ett mosterskap i present!

Mannen har fått mig att lova att inte föda idag, han har nämligen satt deg som inte ska bakas ut förrän ikväll. (Receptet, skapat av Alice Brax, finns här . Det är helt underbart! Mannen är nöjd eftersom det är det enda brödet hittills som klår Gateaus aprikosbröd i ”packningsgrad” av nötter och frukt.)

Och vid lite närmare bläddrande i kalendern kom han fram till att onsdag kväll passade utmärkt. Då skulle han hinna med en viktig presentation.



Jag frågade om vi kanske skulle vänta till i vår och han svarade att det vore optimalt, men om jag bara kunde knipa fram till jul så vore det bra.

5 kommentarer:

Alison sa...

Bebisar föds oftast efter helgen då man är lite mer utvilad. Mina egna värkar kom igång en måndagkväll och Fille var ute nästa dag.

Hoppas hoppas! Kom uuuuut lill* knodd!

Anonym sa...

Inte bara din make har dilemma med sin almanacka.Flera till i din närhet,så ju närmare jul desto bättre.Kniiiip!

Anonym sa...

Men är mamman mer utvilad efter helgen. Då har mannen varit hemma och sett till att det inte blir några praliner på soffan.

anna sa...

det är jobbigt att vänta... lycka till! (födde också på en måndag)

Hedda sa...

USch, det har inte blivit så mycket vila i helgen - och i princip inga praliner - så vi har nu kommit överens om att knodden ska komma på onsdag kväll. Längre än så orkar jag inte knipa...