onsdag 3 oktober 2007

Hur svårt kan det vara?

Alla skriver att Nicole Richie är så gravidsnygg. Ja, det finns ju en del skräckbilder på hennes pre-gravida stil som onekligen pekar i den riktningen.

Men det är inte svårt att klä sig snyggt när är i v 20, väger 32 kilo, har en stylist som väljer ens outfits och veckans it-bag på armen.



Den riktiga utmaningen är att vara stylish i v 39 och 40. När inga mammabyxor passar längre, när allt man gillar är söndertvättat, uttänjt och söndernött. När den enda klänningen man kommer i börjar se lite skabbig ut av att ha använts dag efter dag. När fötterna är så svullna att gympadojor är enda skoalternativet nu när det är för kallt för flipflops.

Fast det är klart, i Nicoles fall innebär väl en fullgången graviditet att hon äntligen uppnår normalvikt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh gud, jag hade nästan glömt hur illa det blir med garderoben mot slutet. De sista veckorna hemma var bara en enda lång sunkig mysbyxdimma. Vad har jag gett mig in i?

/ ännu ej officiell A som du känner från ett visst sällskap

Hedda sa...

Hahaha, grattis, kära anonyma!
Just nu lever jag i min svarta Rodebjerklänning om jag måste visa mig offentligt, annars är det grå plyschmys från H&M Mama.

Anonym sa...

Håll ut! Det är hemskt jag vet, men snart är du i mål. (Och SLÄNG allt uttänjt sen, du kommer garanterat inte vilja ha dom vid ev en till graviditet) Sen tänk vad du kan unna dig fina saker sen! Det där med kräk och kladdiga fläckar på fina kläderna är en myt. Jag har aldrig fått en fläck som inte snabbt kan torkas bort. Så frossa i fina, dyra plagg sen när bebisen är ute. Cause you´re worth it.

Anonym sa...

De neste 11 ukene (til termin) blir helt klart en utfordring for min del. Jeg satser på at H&M har noen billige svarte mammakjoler som kan fungere den siste tiden.. men det spørs vel. De siste tre ukene før termin tør jeg ikke tenke på, klesmessig. Men du verden som jeg gleder meg til å kjøpe nye klær til våren!! Så får jeg heller holde ut de første ukene etter fødselen når gravidmagen skal forsvinne. Det skal nok gå bra!

Jeg synes det er idiotisk å applaudere en anorektisk person for at hun er så stilig i svangerskapet. Det er jo de som klarer å se elegante ut uten hjelp av en hel tjenerstab og hundrevis av tusen til å bruke på accessoirer som er de virkelige heltinnene.

Blondie sa...

Instämmer till fullo! Om jag också hade haft en personlig stylist som fixar kläder till mig i XXXXXXXXXXXXL så kanske jag också hade sett representabel ut.

Istället satsar jag på att förhoppnigsvis föda i veckan eller nästa och bränna alla mammakläder på bål sen.

Alice sa...

Du såg urtjusig ut idag när vi sågs!

Hedda sa...

Sofie, bra peppning och skön attityd! Ska ta fasta på det så fort knodden kommit ut.

Anonym, du kommer att vara så tjusig ända in till slutet, det vet jag! Och jag håller med dig, sorgligt att en sjukligt smal person ska vara förebild...

Blondie, du var helt bedårande senast och jag ser fram emot att se dig i "civila" kläder när din bebis kommer nästa vecka!

Alice, tack söta du! Hemligheten med att öht visa sig offentligt de sista veckorna ligger i att ha ett par klänningar som går att dra över magen, några mammastrumpbyxor eller stayups och snygga skor och väskor.