måndag 8 oktober 2007

Så mycket kärlek…

Jaha, idag är jag i vecka 40. Så här i graviditetens slut (nä, inte bloggens, inte än på ett tag!), vill jag passa på att tacka för alla underbara, underfundiga, roliga och konstruktiva kommentarer!

Och tack alla som hört av sig per mail, sms och telefon med uppmuntrande ord och fikaförslag. Det är inte alltid jag orkar, men jag uppskattar det verkligen!

Tack för blommor, praliner och annat som gör gott för en gravid kvinnas själ. Och tack för champagneflaskorna som dagligen frestar mig. Snart så…

Tack för lån av babyprylar och –kläder, även om jag misstänker att knodden kommer att komma ut storlek 62 och alla söta bodies kommer att vara för små.

Tack till mannen, som bakar underbart bröd, masserar ömma fötter och hjälper mig att se ljust på tillvaron när allt är nattsvart och hormondarrigt. Om jag nu bara kunde få honom att fokusera lite mer på faderskapet och lite mindre på Facebook…

Och tack lilla knodden, för att du ville komma och bo i just min mage!


Nä, det är inte min mage, men den är också fin...


Kärlek och respekt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag vill passa på att tacka för en underhållande och rolig blogg som förgyller vardagen en aning. Sen vill jag också passa på att önska dig lycka till, det är något alldeles fantastiskt som väntar dig men det har du säkert redan på känn.

Anonym sa...

Jeg istemmer. Jeg kommer til å savne innleggene dine i de siste ti ukene av mitt svangerskap. samtidig håper jeg å få et glimt at ditt nye liv - det store eventyret som venter! Håper at den siste ventetiden ikke blir så lang.

Alison sa...

Ja, tack för en fantastiskt rolig blogg som har fått mig att sätta coca-colan i näsan vid tillfälle, och läsa högt för maken vid åtskilliga andra tillfällen ...

Stort lycka till - hoppas du slipper vänta två veckor till och att förlossningen går som en dans!