lördag 6 oktober 2007

Inte riktigt ett med naturen

Varannan timme eller så under natten gör jag ett oerhört ograciöst lappkast med amningskudden mellan benen och byter under mycket stånk och stön sida. Så även i natt, men den här gången med kommentarer från mannen, som också var vaken.

”När blåvalen vänder sig uppstår det ibland märkliga ljud”, hördes från hans sänghalva.
”Hörru Arne Weise, håll truten, annars åker du på en propp.”
Tystnad.
”Den dräktiga blåvalen är känd för att vara mycket aggressiv.”

8 kommentarer:

Anonym sa...

kuddkrig?

Bendel sa...

Vad läskigt att ligga bredvid Arne Weise i sängen:)

Hedda sa...

Inger, hade jag orkar lyfta en kudde hade det nog blivit det.

Bendel, det var lite läskigt. Tur att humorn fortfarande är intakt, även om humöret är svängigare...

Anonym sa...

Ha ha ha! Jag skrattar så jag gråter här =) Och de där vändningarna.. snacka om helkroppsprojekt!

Anonym sa...

Han får vara glad över att du inte är en späckhuggare. Blåvalar äter ju bara krill, till skillnad från späckhuggare som säkert kan tänka sig äta människokött...

Anonym sa...

Hahahahahaha!!!All time high bästa inlägget! Tack Martin! (a k a Weise)
;-)

Sporty Spice sa...

ASG

Hedda sa...

Lena, ja, man måste uppleva dem för att fö

Blondie, det hade jag inte tänkt på, men det är givetvis tur för honom.

Anonym och sporty spice, det är inte alltid lätt att leva med "Arne", men det är förbaskat kul!