onsdag 17 oktober 2007

Contraction-klåpare

Jag fick tipset om Contraction master, den virtuella värkmätaren, i en kommentar här.
Briljant – i teorin.
”Press space bar when contraction starts”
Ok, det går igång en liten timer.
”Press space bar when contraction ends”
Jaha. Eh, nä.
Det funkar inte. Åtminstone inte på min dator.
Jag har försökt säkert tio gånger under de senaste veckorna.
Så jag sitter med sammandragingar och hamrar ilsket på tangenten, men inte sjutton stängs timern av för det.
Till slut trycker jag på enter-knappen i ren frustration och får börja om från början igen.

Dags att plocka fram stoppuret och det gamla hederliga Prada-blocket igen…


Analogt. Pålitligt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nej vad trist! Det var jag som tipsade dig och på min dator funkar det utmärkt. Skumt! Hittade även denna. Inte lika snygg men ändå: http://www.mommy-tools.com/contraction.html

Själv fick jag aldrig nytta av detta verktyg då jag istället blev igångsatt för tre veckor sen (efter två veckor väldigt sega veckor efter beräknat födelsedatum). Lycka till!

Hedda sa...

Carina, tack för tipset! Gränssnittet var inte lika snyggt, men det funkar!
Jag kör förresten Firefox, undrar om det spelar roll?

Att bli igångsatt låter smärtsamt. Slapp du akutsnitt?

Unknown sa...

Kör också firefox, så det måste vara nåt annat...

Nä det blev snitt till slut. Vår lille Albert var nog helt enkelt inte redo att komma. Gick ju bra det också men lite snuvad på konfekten känns det ändå på nåt sätt. Var ju laddad och förberedd inför en förlossning med profylax, yoga och tens... Men va fan, vi mår ju bra allihopa.