fredag 19 oktober 2007

Väninnorna och knodden på Kung Carl

Knodden och jag har varit på party ikväll. Kicki Norman hade helt passande releasefest för sin nya bok Väninnorna och Kung Carl på just Hotell Kung Carl. Hela stället var fullt av snygga väninnor i snygga kläder och ett hav av rosa blommor.

En av väninnorna erbjöd mig att låta vattnet gå på hennes paljettklädda Miu Mius. Ja, Miranda förstörde ju Carries fjäderprydda Loboutains på det gravidglamorösa viset. En annan bjöd mig på ett glas bubbel i försök att locka fram knodden. Enligt henne var det så Britt Ekland hjälpte Marie Göranzon att sätta igång sina förlossningar.

Allt minglande gav en del rejäla sammandragningar, som försatte delar av sällskapet i ett tillstånd av alkoholeldad födelsefrenesi. Men givetvis lugnade allt ned sig så fort jag sjönk ner i soffan hemma med datorn i knät.

Och fast jag borde skriva en krönika nu på kvällskvisten fastnar jag i en gammal favoritsysselsättning som annars idkas när mannen är bortrest – jag skrämmer vettet ur mig själv genom att se skräckfilmstrailers på Apple Movie Trailers.

Jag hoppades kunna skrämma fram en liten bebis också, men allt kombinationen skräck och chokladglass gett hittills är hicka hos den lill*.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Är det månne bubblet eller skräckfilm med chokladglass som gett resultat? ;-)

Mina tankar är med er!

Alison sa...

Åh, tänk vad glammigt det hade varit att få åka in till BB i snyggaste feststassen. (Å andra sidan är det inget som hindrar dig från att göra det nu heller.)

Anonym sa...

Nu va de nån dag sen du skrev, kanske bäbisen ploppat ut? ;)

Anonym sa...

har det kommet baby?? :-) *spent*

Anonym sa...

Nu MÅSTE ju storken ha landat! :D

Anonym sa...

GRATTIS! Jag råkar veta att det blev ett gossebarn...Hurra!

Anonym sa...

Grattis till pojken i såna fall!!!!!

Anonym sa...

Åh, ett stort GRATTIS till pojken!

Anonym sa...

JAAA!!!! Hurraa!!!!!!!!!! Jeg var så sikker på at det var en gutt! Tusen gratulasjoner, håper alt er bra med mor, barn og far!!

Anonym sa...

Åh vad roligt! Ett stort grattis till pojken! Hoppas allt gått bra.

Anonym sa...

Gratulerar!!!
Hoppas att allt har gått fint och att ni mår bra.

Anonym sa...

Stort grattis! Jag gissade rätt! ;-) Lycka till med allt!

kram

Anonym sa...

Grattis!!

Frida sa...

stort grattis till bäbisen! hoppas ni alla mår bra och att ni har en fin tid tillsammans!

Anonym sa...

... *venter spent på rapport*...

Hedda sa...

Tack för gratulationer!

Hehe, jag borde åkt in i klänning, men det bidde praktiskt mysplysch istället.

Och det var helt klart bubblet som satte igång det hela....