torsdag 21 juni 2007

Syskon! Redan?

Prada ringde från London och sa att babyn nu var lagad och väntade på upphämtning.
Pappa kan visserligen fixa det i slutet av månaden, men jag försöker övertyga mannen att skicka DHL att hämta den.

Dessutom fick den ett syskon igår. Jodå, jag slog till på en Chanelväska!
Jag har faktiskt inte sett väskan än, bara en snabb glimt i butiken. Det exemplaret jag besudlade med mina svettiga små fingrar förpassades till de bakre regionerna och ett nytt exemplar togs fram.

Än så länge ligger väskan tryggt inlindad i silkespapper, inpackad i vacker kartong, ombunden av sidenband och innesluten i kameliaprydd påse. Den ska öppnas och under högtidliga former välkomnas som familjemedlem. Men den finns där, det vet jag. Jag såg nämligen dess nätta form och karaktäristiska kedja när den passerade genom röntgenapparaten på flygplatsen.

Ultraljud för en väskbaby, helt enkelt.

2 kommentarer:

Lisa sa...

hahaha vilken underbar liknelse!

behöver akut råd från dig angående min baby,

min älskade Chanel reporter bag baby har blivit trasig i det chockrosa fodret och ena axelbandet lossnade o är nu bara provisoriskt lagat med en nyckelring (inte snyggt eller glammigt bara praktiskt o vem f-n vill ha praktiskt när det gäller babys)
var var var kan jag laga den ståndsmässigt pojkvännen föreslår närmaste skomakare men jag ryser vid tanken vill ju ha riktigt chanel tyg på insidan o reservdelar?

tacktack
Lisa

Hedda sa...

Darling Lisa,
med tanke på hur snorkigt jag behandlats av Prada-folk när det gäller att laga den babyn kan jag bara uppmana dig att ha med lilla kortet in i butiken, annars får du ingen service alls. Och i mitt fall knappt det.

Glöm inte att om det - gud förbjude - är en fejk, så kan de helt enkelt beslagta väskan på plats.

Så om du inte är helt säker är skomakaren inte ett dumt tips ändå. Den bästa jag hittat är Anderssons på Hantverkargatan.