onsdag 6 juni 2007

Modemammamysterium

Jag fascineras av modemänniskor med mage som hävdar att de minsann inte köpt mammakläder. Möjligtvis ett par byxor. På sin höjd.

Hur gör de då, undrar jag bara?

De har köpt vanliga kläder en storlek större.

Igen – hur gör de då?

Visserligen tenderar modemänniskor att vara långa och smala, inte små och kurviga som jag. Då är det kanske lättare att gå upp en storlek, medan jag – empireskärning eller inte – brottas med en allt större byst och hopplös passform på det mesta som inte är mammafierat.

Och vem vill ha en garderob som (förhoppningsvis) är en eller två storlekar för stor 6-9 månader EFTER förlossningen? Då köper jag hellre mammakläder som är anpassade för lite extra tits & tummy. Dessutom är det större chans att jag är i princip ensam om en H&M-mammaklänning än en vanlig H&M-klänning, som ju görs i mycket större upplaga.

Annars är svindyra accessoarer ett säkert sätt att hotta upp (oftast svarta) basplagg.

Som Hermèsskärpet som fick följa med hem häromdagen...

Nästan lika fint som mitt med guldspänne

7 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till bebis och bröllop! Jag har glatt följt dina äventyr anonymt sedan i vintras. Har gillat att läsa om någon som har dividerat om samma saker som jag, ungefär samtidigt. Är själv inte 20 år, stockholmare, gifte mig utomlands i februari och väntar en liten en i aug/sep... Lycka till och tack för en kul blog so far! /Ulrika

Anonym sa...

Aha, nu förstår jag vad som uppslukat din tid... ;-) Grattis!

/Em

Anonym sa...

Honey, du såg alldeles fantastisk ut i måndags! Så härligt gravid med kurvorna på rätta ställena. Och som jag sa, trevligt att det äntligen syns tydligt vem av oss som är på smällen.

Hedda sa...

Tack allihopa!

Ulrika, vad roligt att vi ligger nästan samtidigt. Jag gifte mig lite tidigare och du får barn lite tidigare! Hör gärna av dig med tips och rapport om hur magen mår!

Anonym, jäpp, det här tar en hel del tid och uppmärksamhet...

Karin, jag känner mig mest framtung och svettig - hur ska det då gå i augusti. Men ändå är jag himla glad och lycklig!

Anonym sa...

Jag var en av dom där människorna men så här efteråt förstår jag inte denna idiotiska påhitt. Nu längtar jag efter att bli gravid igen, bara för att få köpa mammabyxor i v 5. Grattis förresten.

Anonym sa...

Nä jag fattar ingenting heller! Den här gången köpte jag nästan ingenting, länade en del, köpte en del HM-kläder samt dyra skor och väskor :)

Hedda sa...

Anna, jag hoppas kunna ha kvar en del basplagg till nästa gång. Men det är ju alltid kul att ha en ursäkt att shoppa nytt!