tisdag 26 juni 2007

Fotfantasier

Precis som en rar väninna skulle jag behöva en tam babian för att knäppa mina skor nu (och lite allmän handräckning hemma). Det börjar bli svårare och svårare att böja sig ner och priset för ett par söta, snörade skor är ofelbart halsbränna och yrsel. Hur ska det gå i oktober när man inte kan hasa omkring i flipflops längre?

Pedikyr har jag nästan gett upp allt hopp om, eftersom mina graviditetshormoner får nagellacket att lossna på en kvart. Det jag vill ha är skön massage av svullna fossingar. Som tur är har jag faktiskt fått löfte från ett nagelvårdsställe att få enbart fotmassage där eftersom makens hårdhänta behandling är mer terror än terapi.
Men det är klart, lite lack är piggar ju upp, även om jag snart inte kan se mina tår överhuvudtaget.

Jag kommer ihåg favoritscenen i Bull Durham. Först vilar kameran vid Susan Sarandons extatiska ansiktet, för att sedan långsamt följa kroppen söderut och vi får se henne lustfullt ligga och vrida sig i en säng. Vid fotändan sitter Kevin Costner mellan hennes särade ben – och målar hennes tånaglar.

Never gonna happen hemma.



"Aaah, min sköna, en blodröda nyans skulle passa ditt passionerade sinne"

Inga kommentarer: