onsdag 11 juli 2007

Randig terror

Som liten bar jag och syster matchande randiga kläderna från Polarn och Pyret. Ja, mamma sprättade förstås bort Musse Pigg-märkena – amerikansk kulturimperialism, nej tack. (Detta var innan vi flyttade till USA och tvångsmatades med Disney till frukost, lunch och middag.)

Som gravid har jag kommit i kontakt med Polarn och Pyret igen. Och tillåt mig att ifrågasätta- inte designen, som är fin - men mönstret på PoP:s mammaklänningar. Förlåt, men tvärrandigt? På gravida? Hur tänkte de då? På småknoddar är det jättesött, på vuxna kvinnor med stora magar inte så smickrande.

Notera den finurliga fotovinkeln, inte rakt framifrån här inte

Bärarna av klänningar hävdar att de är det skönaste man kan ha på sig. Må så vara. Men jag vägrar ändå. Dels för att jag inte vill vara en gravidklädesklon. Och ska jag vara gravidbekväm hemma blir det lite Juicyplysch för mammor eller min supersköna Zoeteeklänning med gott om utrymme för magen.


Den senare kan jag gärna visa mig offentligt i också. Så fort det blir varmt – om det nu blir det i år....

7 kommentarer:

Anonym sa...

Men som gravid "måste" man bli tant. Skam den gravida kvinna som fortfarande njuter av ett par allt för dyra högklackade skor eller lägger mer pengar på handväska än barnvagn och som vägrar volvo-vovve-villa.

Som gravid måste man tänka på att hålla myten levande om att alla gravida tvunget vill vandra runt i storblommiga eller tvärrandiga tält.

Hedda sa...

Hahahaa, så sant! Tack för att du påminde mig! Jag ska genast sälja väskorna, köpa en traktor till barnvagn, klä mig gravidregelrätt och genast sluta hänga med depraverade människor på dekadenta ställen...

Anonym sa...

Åh - dekandenta ställen!!
JA!!
Som ogift och därav fallen kvinna skriver jag under på depraverad. Likväl får jag nog även sälla mig till skaran kapitalistsvin och annat löst folk.

Jag längtar efter annat än frukt i mina drinkar!

Hedda sa...

Skojar du! Det är så trist att sitta på uteserveringarna och sippa på sin Ramlösa, när alla andra dricker rosédagens...

Alison sa...

Det är snarare så att man som gravid plötsligt ska vilja BLI ett barn. Därav PoP-ränder och små gulliga nallebjörnar/gunghästar på amningsbehåarna.

Har du kollat in detta förresten? Stötte på det på Sephora i Paris. Blev lite sugen inför nästa gång, när den nu blir.

http://www.hqhair.com/code/preview.asp?PageID=660

Alice sa...

Gunghästar på en bh!? Det finns så mycket jag inte vet. Å andra sidan tvingas jag som icke-gravid sprätta bort små rosetter från mina bh:ar, och steget till gunghästar är kanske inte så långt...

Anonym sa...

Det är faktiskt en större diskriminering av gravida än överviktiga när det gäller kläder! Är man inte en lång och smal gravid kan man ju gå och dra ett tält över sig. Och jag är inte ens särskilt stor (v14)! Grrrrrr....