torsdag 5 juli 2007

Beastie Boys och babyns återkomst

Igår var jag och lill*en på Beastie Boys. Magen guppade glatt till tjugo år gamla hits – tur att bandmedlemmarna till och med är äldre än mig! - även om jag fick parera en del ölstinna, knuffande, medelålders män. Rara väninnan vakade noga över mig och magen och sköt bryskt bort alla som kom i närheten. Som att ha en egen livvakt- på 160 modiga centimeter!



Lite äldre, lite coolare… Som jag, typ.

När jag kom hem hade den stolte fadern hämtat hem den första babyn från den toscanska landsbydgen via London. Ja, egentligen var det ju lill*ns morfar som hämtat den och lämnade den (plus vitaminer till mamma och den allra första presenten till lill*en!) till mannen som var på blixtvisit i den bombhotade huvudstaden.

Mannen hade i sin tur köpt med sig en massa glossiga tidningar och Babylon-böckerna jag saknade, så vår semester kommer att bli toppen, oavsett väder!

Inga kommentarer: