onsdag 4 juli 2007

Gravidgnäll

Lämning på jobbet och ingen tid eller ork att blogga bra och intelligent. Istället ska jag kort gnälla om mina krämpor.

Jag har fått sjukt ont i ryggen, högt upp vid höger skulderblad. Antagligen är det för att jag snedbelastar och/eller kompenserar, men jag vet inte riktigt hur än. Eller vad jag ska göra. Eftersom mannen är bortrest tillbringade jag gårdagsnatten på jakt efter vetevärmekudden. Ingen lycka. Till slut somnade jag utmattad och arg.

Och så har jag fått halsbränna. Mitt på ljusa dagen. Otroligt obehagligt. Får ta mig till apoteket och införskaffa Gaviscon, den gravida kvinnans Novalucol.

Fötterna svullnar och är ömma mest hela tiden. Efter att ha sett mig försöka massera mina egna fötter (tänk sprattlande skalbagge på rygg, fast med skalet på magen) förbarmade sig mannen häromkvällen. För att det inte ska bli en engångsföreteelse har jag bunkrat upp med diverse pepparmyntsjox för fossingarna.

Vaderna krampar lite på nätterna, men än ar det inte farligare än att jag kan flexa bort det. Ett märkligt knep ska vara att sova med en bordskniv mellan vaderna. Jag är mycket skeptiskt, men nyfiken.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars dig!!!

Knapra mandlar mot kramp i vaderna. Innehåller nåt som ska vara bra. Säkert lika verkningssamt som bordskniven, men något skonsammare mot lakanen.

Hedda sa...

Haha, jag hade tänkt satsa på en riktigt slö sak till kniv, men mandlar är ju godare.

Anonym sa...

Jag har hört att det kan bero på att man dricker för lite. Men jag tycker jag dricker vatten hela tiden och får ändå kramp på nätterna :(