onsdag 30 maj 2007

Från lammnappa till bävernylon

Jag har ett antal sköna tusenlappar på sparkontot.
Från början var det tänkt till en Chanelväska.
Nu blir det en barnvagn istället. (Att de kostar ungefär lika mycket har vi ju redan konstaterat.)

Livet är allt bra orättvist.

Från den här:


Till den här:



Jag beklagade mig för väninnan, som kom med en lysande idé. Låna systersonens vagn och köp väskan ändå. Det hela lät briljant, förutom att syster(sonen) inte ville ge upp sin vagn.

Jag får väl jämka ihop en lösning med hjälp av blocket och e-bay.

8 kommentarer:

Alison sa...

Jag kan trösta dig med att jag och C först tyckte att man måste vara komplett galen för att lägga så mycket pengar på en barnvagn. Men nu, efter ett och ett halvt år med Bugaboon, vet jag inte hur många gånger vi har sagt att det var en av de bästa investeringarna vi gjort.

Ett tips dock - om ni bara sparar någon enstaka tusenlapp på att köpa begagnat eller via nätet så är det bättre att köpa nytt från början. Om något går sönder är det VÄLDIGT skönt att få vagnen reparerad snabbt. Och gratis. Garantin brukar dessutom inte gälla vagnar som sålts vidare.

Hedda sa...

Tack, Ali! Jag kollade faktiskt en Bugaboo Cameleon och det är förvånansvärt höga priser.
Jag trodde att det skulle vara halva priset.
Eller är det bara jag som är bortskämd i dessa kollektionsutförsäljningstider?

Anonym sa...

Gudsonens vagn inköptes under ett besök i N.Y.C. Tydligen en riktigt bra affär. Ni kanske hinner med en shoppinghelg innan flygförbudet slår in?

Hedda sa...

Karin, tanken finns - absolut! Och mannen har helt osjälviskt erbjudit sig att åka över själv för att köpa en vagn. Och kanske dricka lite drajjor i goda vänner sällskap.

Anonym sa...

Provkör några av de fula stora traktor vagnarna för dubbla priset av Bugaboon, så känns den plötsligt både billig och snygg. Lite som rea.

//L-J

Anonym sa...

Är det häääääär du är! Här har man suttit dag ut och dag in och refreshat Bridexena. Måste få säga grattis. Du har en härlig tid framför dig, trots att man ibland har svårt att tro det.

Anonym sa...

Bugaboon har varit toppen för att;
- den är lätt när man svär över foglossning nio månader efter graviditeten
- den är lätt att ta av och på bussen
- herregud HJULEN, testa att köra i 180 grader med minsta tänkbara svängradie, underbart

och på frågan "hur funkar det å vintern", så svarar jag alldeles utmärkt!

bonus; helt ok andrahandsvärde den dagen du vill sälja den :)

Anonym sa...

Köp ny vagn. Jag ska snart ha 3:e barnet och nu (efter två barn som haft begagnat) har jag slagit till på en sprillans. Känns så lovely!
Jaga inte på Blocket, beställ bara en ny!!! - Because you're worth it!!

/Karin