torsdag 31 maj 2007

Eller tror de att hon är lite efterbliven?

I ett avsnitt i Seinfeld råkar Elaine läsa sin journal och får reda på att hon klassas som ”besvärlig”, för att hon vid något tillfälle vägrat byta till en sjukhusrock i papp.
Hennes kamp att få det ordet struket ur journalen är inte lätt.

Kollegan har en liknande upplevelse. Vid första besöket hos BM utbrister hon glatt:

”Jag kan inte fatta att jag är med barn!”

Precis om Elaine ser hon senare sin journal, där det på sjukhustorr svenska står:

”Pat. förstår inte att hon är gravid.”

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hysteriskt kul! Antar att barnmorskan inte tillhörde den ironiska generationen. Eller så var det just det hon gjorde.

Alison sa...

Hahahaha! Undrar hur förlossningsjournalen skulle sett ut. "04.55. Pat. uttrycker sig ovanligt osammanhängande och visar tydlig motvilja inför att bli förälder."

Monika sa...

Det är första gången jag trillade in hit men jag fick ett igenkännande leende...
Jag förlöstes med kejsarsnitt och första nätterna behövde jag hjälp av personalen med att ta mig upp och dylikt. I min journal stod det sedan "pat. kräver en hel del hjälp."
Efter det har jag alltid undrat om jag var extra bevärlig...

Hedda sa...

Välkommen hit, Monika!
Det verkar som om många "pats" är mycke besvärliga för vårdpersonalen. Jag kommer nog inte att våga läsa min journal efteråt...