söndag 30 december 2007

Ännu en överraskning

Den hemliga middagsdestinationen igår var Sturehof. Jag och mannen satte på oss finkläderna – jag tog Chanelhalsbandet, som jag numera inte kan ha med små starka bebisnypor i närheten – och mannen hade smoking. Vi åt skaldjursplatå och drack rosa champagne (två glas och jag var helt tonårsfnittrig).

Det hela var jättemysigt, men efter knappt tre timmar utan lille C ville vi båda hem. Men mellan den ljuvliga varma chokladfondanten och taxiresan hem, plockade mannen fram två kuvert. På varje kuvert stod ett datum, ett i februari, ett i mars.
”Du får välja ett datum”, sa mannen ”och så får du öppna kuvertet dagen innan.”



Ooooh, spännande! Och så roligt att ha något att se fram emot när jag kämpar på i januaris oglamorösa snålblåst och snömodd…

Som en extra present sov lillkillen rekordlånga 9,5 timmar i sträck!

2 kommentarer:

Alison sa...

Åh vad härligt! Blir inte så lite sugen på ostron och champagne ... och vilken rolig idé med kuverten. Ska bli spännande att höra vad han hittat på!

Blondie sa...

Åh vad romantiskt! Det låter som om ni hade en riktigt härlig kväll och dessutom som grädde på moset, att C sov så pass länge.

Blir spännande att höra om vad som finnsi kuvertet så småningom.