fredag 28 december 2007

Gravidgravitation?

Det här kan bli årets sista blogginlägg – men jag lovar att svara på lite gravidfrågor, så än är den här bloggen inte död. Och så länge jag inte kommer på ett smart namn på den nya, måste jag ju skriva någonstans. Typ här.

En rolig upptäckt så här i frosseritider var att jag nästan blivit av med alla gravidkilona.
Jag har med flit inte vägt mig förrän två månader efter förlossningen, men för en vecka sedan var det dags.

Jag har gått ned 20 av de 23 kilon jag gick upp! Hurra!

Nu har jag säkert gått upp några av dem, men jag måste säga att jag är rätt nöjd. Visserligen var jag inte pinnsmal innan och bär på några extra kilon som jag gärna barnvagnsruschar bort under våren. Men ändå.

Det enda problemet är att kroppen inte ser ut som den gjorde. Visst, jag förstår att (och varför) höfterna och bröstkorgen breddats – och att det kanske är permanent. Och att brösten är betydligt större – tyvärr långt ifrån permanent. Men att rumpan halkat betänkligt söderut och blivit mycket plattare kan jag inte komma på någon som helst rimlig förklaring till.


J Lo I ain't

6 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att bli av med gravkilona på två månader!! :) Själv tickar jag uppåt, uppåt by the minute. ;)

Alison sa...

Åh, grattis! Visst blir man lite barnsligt glad av att upptäcka att kilona försvunnit.

Men du, glöm bort kroppens förändrade former just nu. Så fort man kommit igång lite mer, rent fysiskt alltså, så händer nya saker med kroppen. Och oavsett rumpkonturer är jag övertygad om att du ser minst lika fabulous ut som alltid. Speciellt med världens coolaste accessoar på armen.

Nu ska jag gå och trycka i mig några riktigt gräddiga wallenbergare. :)

Anonym sa...

Told you!! :-) Gratulerer! Selv har jeg nå, 23 dager etter fødselen, 4 kg ekstra. Men min kropp ser enda ganske gravid ut. Magen iallefall..men det går seg vel til. Med noen lange turer med barnevognen (opp mange bakker) blir nok både rumpe og lår vel så fine som før! Gratulerer så mye med dagen, flott at dere får feire in style. Hurra for dere!

Hedda sa...

Jenny, vad roligt! När kulminerar viktökningen, så att säga?

Alison, ååh, tack! Ska bli så kul att äntligen få visa upp accessoaren! ;-)

Frida, ja, du fick rätt! Magen är relativt platt, men rätt degig. Fast det tar ju tid innan all extrahud försvinner.

Anonym sa...

Hvor lang tid tok det før magen din ble flat? *begynner å bli nervøs her, snart 4 uker etter fødsel..*

Hedda sa...

Ha, platt och platt...
Det tog säkert 6 veckor. Har inte provat mina gamla jeans än, vågar inte det. Jag har faktiskt fortfarande mammabyxor som jag köpte precis i början av graviditeten, men mest för att mina gamla kläder ligger nedpackade på vinden.