torsdag 13 december 2007

Hårfager

Jag älskade mitt hår som gravid! Innan jag blev på smällen tvättade jag det varannan dag. När det var nytvättat hade jag det utsläppt, sedan var jag tvungen att ha det uppsatt. Fram tills nu har jag har jag tvättat det var femte dag och det har varit tjockt och glansigt. Fantastiskt!

För ett par veckor sedan gick jag och klippte mig. Eller ja, den solglasögonbeprydde Hollywoodfrisören tillbringade en stor del av tiden med att reda ut tovor i håret. Sitter man bakåtlutad och ammar dagarna i ändå blir det tovor. Knullrufs utan det roliga, liksom.

Frisören var faktiskt nästan lika imponerad av min hårkvalitet som storleken på mina bröst. ”My God, they’re huge!” sa han och sträckte fram händerna. ”Sorry, de är reserverade för sonen”, svarade jag och slog undan hans labbar.

Nu har håret börjat lossna och bli fett. Fattas bara att brösten skrumpnar nästa vecka.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha, ha! Går du hos D? Jag gick dit på rekommendation. Klippningen var väl helt ok, men ... tyckte att han kom åt mina bröst lite väl mycket. Eftersom han synbarligen bara "råkade" var det svårt att säga något, men ... jag har då inte råkat ut för samma sak hos någon annan frisör. Man har väl aldrig kunnat kalla mina bröst för "huge" förstås.

Själv får jag knullrufs utan det roliga bara av att ha mössa och halsduk på mig. *morr*

Hedda sa...

Ojoj, D? Inte D som i.. säg.. "dom", va? Det har jag inte märkt när jag gick hos honom för några år sedan.

Jag går hos M, som bland annat syns i senaste Mama.

Anonym sa...

Jodå. Som sagt, det kan ha varit oavsiktligt, men ... vette tusan.