torsdag 13 december 2007

Förlåååt!

Jag har inte hunnit blogga eller ens kommentera era roliga små inlägg. Nu ska jag försöka hinna med det, när lille C ligger och sussar sött ("Sov när babyn sover" - ha! När ska man hinna gå på toa, borsta tänderna, pussa på mannen och vara en normal människa då?)

Jag är nyfiken på vem som fött och hur det gått, så skriv gärna en kommentar!
Än har blivande babybloggen inget namn, men jag lovar att det kommer efter jul. Tack för namnförslag, förresten. Vi får se vad det blir...

Stor kram!

5 kommentarer:

Anonym sa...

så hyggelig at du er tilbake i bloggosfæren! Jeg fikk babyen min for litt over en uke siden. Jeg fascineres av hvordan magen min kan se så høygravid ut når jeg bare har 6 kg mer på kroppen enn før jeg ble gravid.. det er ganske utrolig egentlig. Lilleman er så fantastisk fin. vi er litt bekymret for han fordi han har gått ned mye i vekt. Nå går den litt oppover, men han er fremdeles liten. Planen er altså at han skal gå opp og jeg ned i vekt. Vi får se hvordan det går! I dag skal vi ut og trille barnevogn, det blir fint.

Hedda sa...

ÅÅåh, så roligt att höra från dig, Frida! Tusen grattis till sonen! Och han kommer att kämpa sig upp i vikt, oroa dig inte!
Va, gick du bara upp 6 kilo?! Jag gick upp över 20 - och ska väga mig nästa vecka för första gången för att se om åtminstone några kilo är borta...

Anonym sa...

neida, jeg gikk opp 16-17 kg, men gikk ned veldig mye den første uken. Jeg er sikker på at du veier mye mindre enn du tror! Men poenget mitt var at selv om jeg veier lite ser jeg høygravid ut ennå. Det tar vel tid for kroppen å trekke seg sammen. Men det er deprimerende likevel.

Lillemann har heldigvis lagt på seg litt, og nå er han mye mer våken og 'med'. Og vi skifter bleier annenhver time ;-) Klem, håper dere har en fin advent sammen!

Anonym sa...

Hej Hedda!
Nu var det 2 år sen jag födde (min förlossning liknade din väldigt mkt) men det känns som att det var igår. Jag gick upp 18 kilo men precis som Frida så gick jag ner väldigt mkt första veckan. Nu har jag stannat på en vikt som verkar omöjlig att understiga. Den är ca 2 kilo + än vad jag vägde innan graviditeten.
Det där med att duscha, jag gjorde det som en rutin från dag 1 att duscha varje dag. Jag la helt enkelt lillkillen på en handduk på golvet, han tyckte det var toppen! Fast alla bebisar är ju olika.
I övrigt har jag bara upplevt det som att det blir bättre o bättre allting och att man lär sig sina små knep för att bibehålla en någorlunda normal tillvaro.

Anonym sa...

Dear H - önskar dig och er en jättegod jul!